Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2013-09-03 | 0 komentarų

„Knock Nevis“ – didžiausias pasaulyje tanklaivis?

„Knock Nevis“ – didžiausias pasaulyje tanklaivis?

Turbūt iškilo klausimas kodėl straipsnio pavadinimas užsibaigia klaustuku? Ogi todėl, kad ne esu tikras, jog šiuo metu šis tanklaivis vis dar yra pripažįstamas pats didžiausias pasaulyje. Bet bent jau iki 2010 metų Sausio 4 dienos jis tikrai buvo pats didžiausias tanklaivis pasaulyje,  bet laikai keičiasi…

O tuo metu, kai šis laivas dar plaukiojo jūromis ir vandenynais, buvo kalbama ir konstatuojama, kad neabejotinai šis laivas yra vienas didžiausių ar net pats didžiausias tanklaivis pasaulyje. Jis toks didelis, kad pilnai pakrautas, dėl per didelės grimzlės, negali praplaukti ne tik per Sueco ar Panamos kanalus, bet net ir per Lamanšo sąsiaurį. Kas tokį milžiną pastatė? Kaip viskas prasidėjo?

O prasidėjo viskas 1974 metais, kai po ilgų diskusijų ir svarstymų, graikų naftos kompanija nutarė užsakyti pastatyti, kaip vėliau paaiškėjo, vieną iš pačių didžiausių tuo metu plaukiojančių laivų pasaulyje. Statybos darbų ėmėsi Japonijos kompanija „Sumitomo Corporation“, Jokosukos mieste. Tačiau vėliau nebaigtą laivą įsigijo Honkongo laivų statykla „Tung Chao Yung“, kuri 1979 metais ir užbaigė šias milžiniško tanklaivio statybas. Visai netrukus, savininkas šį tanklaivį pakrikštijo „Seawise Giant“ vardu, o neilgai trukus buvo nuspręsta dar labiau padidinti tanklaivio tonažą. Laivas buvo perpjautas pridedant naujų korpuso sekcijų. Tad nuo 480 tūkst. keliamosios galios, ji padidėjo iki rekordinės 564 736 tonų keliamosios galios.

„Knock Nevis“ palyginimui su aukščiausiais pasaulio pastatais

„Knock Nevis“ palyginimui su aukščiausiais pasaulio pastatais
Nuotrauka paimta iš čia: http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Comparison_knock_nevis_with_other_large_buildings.png

Pačioje pradžioje laivas plaukiojo tarp Artimųjų Rytų ir JAV gabendamas naftą, o 1986 m. buvo naudojamas kaip plaukiojantis naftos terminalas Irano naftos saugojimui ir perpumpavimui Irano-Irako karo metu. 1988 m. gegužę šis laivas buvo net apgadintas atakuojančių Irako oro pajėgų lėktuvų. Tad pasibaigus karui buvo nutemptas į Brunėjaus jūrų uostą, kur buvo nupirktas norvegų kompanijos „KS-company“. Ši kompanija nutarė, kad laivą reikia suremontuoti ir naudoti pagal paskirtį. Remontavimo darbai vyko Singapūre kur atsinaujino ne tik laivas, bet ir jo pavadinimas. Tanklaiviui buvo suteiktas „Happy Giant“ vardas, tačiau dar nebaigus iki galo remonto darbų, laivas perėjo ir vėl į kitas rankas. Šį kartą laivą įsigijo laivybos kompanija „Jørgen Jahre“, kuri vėl pakeitė laivo pavadinimą. Pagaliau iš remonto laivų statyklos laivas išplaukė turėdamas „Jahre Viking“ vardą.

Vėliau laivas gavo „First Olsen Tankers“ vardą, kol JAV ir Europoje priėmus įstatymą, draudžiantį naudoti tanklaivius su viengubu bortu („Knock Nevis“ borto storis tik 35 mm) 2004 m. Dubajuje buvo perdarytas į naftos gavybos, saugojimo ir transportavimo stotį, o pavadinimas pakeistas į „Knock Nevis“. Nuo tada laivas buvo naudojamas, kaip naftos saugykla viename iš naftos gavybos rajonų Ali-Šachime, Katare, kol 2009 m. gruodį laivas buvo parduotas išardymui į Indiją. Paskutinei kelionei laivas buvo pervadintas į „Mont“ ir 2010 m. sausio 4 dieną supjaustytas metalo laužui.

Svarbiausi tanklaivio duomenys:

Tonažas – 260 941 BRT

Vandens talpa – 83 189 t esant tuščiam laivui, o 218 230 t pilnai pakrautam laivui

Ilgis – 458,45 m

Plotis – 68,8 m

Grimzlė – 24,61 m

Galia – 50 000 AG

Varomoji jėga – garo turbina

Greitis – 16 mazgų

Įgula – 40 žmonių

Pastabos: Stabdymo kelias – 10,2 km. Apsisukimo spindulys – 3,7 km.

Šio laivo nuotraukas galite rasti čia

Šaltiniai: 1, 2

Viršelio nuotrauka paimta iš čia.

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *