Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2013-09-20 | 2 komentarai

Top 10 didžiausi visų laikų civiliniai lėktuvai (1 dalis)

Top 10 didžiausi visų laikų civiliniai lėktuvai (1 dalis)

Benaršant interneto platybėse visai netikėtai užtikau, jog šiuo metu pats didžiausias krovininės paskirties lėktuvas yra Antonov An-255. Tad kilo idėja pamėginti sudaryti bent minimalų sąrašiuką lėktuvų, kurie supažindintų mus su aviacijos „gigantomanijos“ istorija.

Jūsų dėmesiui, pirmas Top 10, kuriame trumpai apžvelgiami patys didžiausi istorijoje civilinės paskirties lėktuvai.

Pirmoje vietoje, neabejotinai, atsidūrė „Antonov An-225 Mriya“. Šis milžinas į savo pirmąjį skrydį pakilo 1988 metais Ukrainoje, kuri tuo metu priklausė SSRS. Ir nors buvo pradėti gaminti du šio modelio lėktuvai, tačiau tik vienas iš jų buvo pilnai užbaigtas ir skraido iki šiol. Klausimas, kuris turbūt kirba visų galvose yra: „koks gi šio milžino dydis?“. Na, jo dydis išties didžiulis. Nuo vieno sparno iki kito – net 88,4 m. pločio. Ilgis vėlgi neatsilieka – 84 m. Kitaip tariant arba kalbant labiau paprastesne matmenų išreiškimo kalba, šis lėktuvas, per ilgį, gana lengvai tilptų į futbolo stadioną (standartinis futbolo stadiono ilgis yra 105 m.), tačiau su pločiu būtų sunkiau… Mat standartinis stadiono plotis yra 68 m. Mh… visgi, kas buvote nors viename futbolo stadione, manau, nesunkiai galite įsivaizduoti, kaip šis lėktuvas čia atrodytų.

Kalbant apie šio monstro aukštį, tai jis yra net 18, 1 m. Išeitų beveik 9 krepšininkai aukštaūgiai, jei matuosime žiūrėdami į A. Sabonio ūgį. Ir viską valdo tik 6 žmonių įgula.

Beje, tuščias šis lėktuvas sveria 285. 000 kg, o pakrautas net 640. 000 kg. Svoris padidėja beveik 2 kartus. Ir visgi, su šitokiu svoriu šis milžinas gali išvystyti gana greitą 850 km/h greitį, tačiau paprastai skrendama 800 km/h greičiu. Taip vadinamu „kruiziniu“ greičiu. Tokiu greičiu skirsdamas, nepakrautas bei su pilnu baku degalų, gali nuskristi 15.400 km atstumą turėdamas krovinį – 4.000 km.

Ir kam toks milžinas reikalingas? Pasirodo juo gabenami gana nestandartiški šių dienų kroviniai, kaip, pavyzdžiui, NASA kosminis erdvėlaivis ar kitka.

an225_1

Žmonės ir automobiliai šalia „Antonov An-225 Mriya“. Dydžių skirtumas akivaizdus…

Antonov_An-225_with_Buran_at_Le_Bourget_1989_Manteufel

„Antonov An-225 Mriya“ gabena „Buran“ kosminį erdvėlaivį

Lėktuvo valdymo kabina

„Antonov An-225 Mriya“ valdymo kabina

Net 32 ratai sudaro „Antonov An-225 Mriya“ važiuoklę...

Net 32 ratai sudaro „Antonov An-225 Mriya“ važiuoklę…

Antonov-An-225-Mriya02

„Antonov An-225 Mriya“

 Šaltinis

 

Pasidalink su kitaisShare on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

2 Komentarai

  1. pasižiūrėkit į užrašą ant ,,šatlo“ šono.prie ko čia NASA?

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *