Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2013-10-23 | 0 komentarų

Top 10 didžiausi visų laikų civiliniai lėktuvai (II dalis)

Top 10 didžiausi visų laikų civiliniai lėktuvai (II dalis)

Tęsiame pasakojimą apie didžiausius visų laikų civilinius lėktuvus pasaulio istorijoje ir antroje šio sąrašo vietoje matome „Airbus A340-600“ keleivinį lėktuvą, kuris buvo kurtas, kaip rimtas konkurentas populiariajam „Boeing 747“ pakeisti bei jį pranokti. Primenu, kad pirmąją šio pasakojimo dalį, galite rasti adresu: http://technikosistorija.lt/2013/09/20/top-10-didziausi-visu-laiku-civiliniai-lektuvai-1-dalis/.

Taigi, grįžtame prie paties „Airbus A340-600“ lėktuvo, tačiau, kad prie šio lėktuvo pavadinimo „Airbus A340“ pridėtume skaičių „600“ reikia nusikelti į gūdžius 1993 metus arba dar geriau, turime nusikelti į 1972 metus, kada pasaulį išvydo garsusis „Airbus A300“. Būtent nuo šio lėktuvo ir prasidėjo visa garsioji „Airbus 340“ šeima. Augant šių lėktuvų populiarumui bei sparčiai plečiantis dviejų milžinų padangėse „kovai“ („Airbus“ ir Boeing“), buvo nutarta, kad „Airbus“ kompanijai reikia kažką daryti, kažką kurti naujo jei ir toliau norima išlikti šiame žaidime.

„Airbus A300“

„Airbus A300“

Tad po neilgų svarstymų buvo prieita vienbalsio sprendimo, kad tai, kas šiuo metu yra turima geriausia, šiuo atveju, „Airbus A300“, pritaikius naujas technologijas ir seną patirtį, sukurti visiškai naują lėktuvą – „Airbus 340“ (1991 m. spalio 25 d. – pirmasis skrydis, 1993 m. kovo 15 d. – pirmasis komercinis skrydis). Po sėkmingų skrydžių ir komercinės sėkmės, visai netrukus, kaip iš kibiro pasipylė įvairūs šio lėktuvo modelio variantai, kaip, pavyzdžiui, 1993 metais – „Airbus A340-200“ bei „Airbus A340-300“, 2002 metais pasaulį išvydo ir mūsų „Airbus A340-600“, o 2004 m. – „Airbus A340-500“. Pagrinde visi šie lėktuvo modeliai tarpusavyje skyrėsi gabenamų keleivių kiekiu, skrydžio nuotoliu ir t.t… Iš viso nuo 1993 m. iki 2012 m. buvo sukonstruoti 377 „Airbus 340“ klasės lėktuvai…

„Airbus A340“

„Airbus A340“

Visgi, grįžkime prie „Airbus A340-600“ modelio, kuris mums šiuo atveju yra pats įdomiausias ir svarbiausias. Taigi, šis lėktuvas yra net trijų klasių ir gali skraidinti 379 keleivius. Jo ilgis nuo pilotų kabinos iki uodegos galo – 75,30 metrų, o plotis per sparnus – 63,45 metrai. Aukštis taip pat nemenkas – 17,10 metrų. Nepakrautas šis lėktuvas sveria 181, 900 kg, o su maksimalia apkrova – 380,000 kg. Žinoma, nuo svorio priklauso ir skrydžio greitis bei atstumas. Kruizinis šio lėktuvo greitas paprastai būna apie 881 km/h, tačiau pagal pateikiamus duomenis, jis gali skristi ir 913 km/h – maksimaliu greičiu. Aišku, dėl visiems suprantamų saugumo normų, kažin ar toks greitis yra taikomas skrendant su keleiviais ir dar 12,500 metrų aukštyje.

„Airbus A340-600“ keleivių kabina

„Airbus A340-600“ puikiai pritaikytas keleivių poreikiams

Kalbant apie skrydžio nuotolį, tai lėktuvas priklausomai nuo apkrovos gali nuskristi nuo 14,350 km arba atitinkamai 14,600 km (kuro bako talpa: 204.500 l.). Realiai, tai mažas ir skirtumas. Tiesa, šiam lėktuvui būtinas net 3,100 metrų pakilimo–nusileidimo takas, kas mums sako, kad ne visuose oro uostuose šį milžiną galime ir išvysti, bet Vilniuje jį pamatyti vis dėl to galime (Vilniaus oro uosto pakilimo-nusileidimo tako ilgis – 3250 m.).

Na ir pabaigai, video skirtas išsamiau susipažinti su „Airbus A340-600“ statyba.

Šaltiniai:

  1. http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a340family/a340-600/
  2. http://www.asiatraveltips.com/travelnews2002/1August2002Virgin.shtml
  3. http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A340
Pasidalink su kitaisShare on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *