Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2014-02-04 | 0 komentarų

Erskine Model 50 Touring

Erskine Model 50 Touring

Daugelis senovinių automobilių mylėtojų man pritars, kad šie automobiliai yra kažkas daugiau nei paprasčiausios mašinos. Jos tarsi sužmogintos, turinčios meilius vardus ar net sakoma sielą. Sunku pasakyti ar tai tiesa, bet faktas tas, kad senais automobiliais mes žavimės, į juos pravažiuojančius iš karto atkreipiame dėmesį… Atkreipkime dėmesį ir į šį straipsnį apie 1927 m. pagamintą automobilį „Erskine Model 50 Touring“.

Automobiliai Erskine pavadinimu buvo gaminami Studbekerio korporacijos (Studebaker Corporation) gamykloje JAV, Indianos valstijoje, South Bendo miestelyje. Šie automobiliai buvo pavadinti tuometinio Studbekerio kompanijos prezidento Alberto Raselo Erskeino (Albert Russel Erskine) garbei ir buvo gaminami nuo 1927 iki 1930 metų.

Albertas Erskeinas  (1871–1933) visada žavėjosi mažesniais, kompaktiškais europietiškais automobiliais ir įžvelgė, kad greitu laiku pasaulio automobilių rinka pareikalaus mažo europietiško automobilio, pagaminto pagal amerikietiškus standartus. Taigi, po nuodugnių tyrinėjimų užsienyje bei JAV, išbandžius 15 eksperimentinių važiuoklių ir kėbulų, po nesuskaičiuojamų bandymų keliuose bei milijono dolerių kainavusiame Studebekerio bandymų poligone, puikus gamyklos inžinierių darbas buvo baigtas.

Kadangi Erskeinas buvo šio naujoviško automobilio sukūrimo iniciatorius ir pradininkas, gamyklos direktorių taryba vienbalsiai nusprendė automobilio markei suteikti išskirtinį (ne Studbekerio) vardą ir pavadinti Erskine. Taigi, pirmasis Erskine markės automobilis, buvo pavadintas Erskine Six ir pristatytas visuomenei 1926 m. spalio 7 d. Paryžiuje, o 1927 m. buvo pradėta šių automobilių serijinė gamyba.

Erskeino automobiliai pasižymėjo galingais 6 cilindrų (Continental) varikliais ir įdomia apdaila. „Mažasis aristokratas“ – taip buvo vadinami šie automobiliai. Pirmiausia – dėl puikaus dizaino, kuris buvo sukurtas Rėjaus Dietricho (Ray Dietrich). Gal ir dėl to šis automobilis nebuvo pigus, nes tuo metu jis kainavo 995 JAV dolerius. Tiesą pasakius, skirtingai nuo Europos spaudos komplimentų skirtų šiam automobiliui, JAV jis buvo sutiktas santūriai. Iš pradžių paklausa ir pardavimai buvo daug žadantys, tačiau 1928 m. Fordo gamykla pristatė savo Ford A modelį, kuris kainavo 525 dolerius ir buvo pigesnis už Erskine vos ne dvigubai.

Siekiant išlikti rinkoje Studbekerio inžinieriai buvo priversti kažką keisti. 1930 m. buvo padidinta Erskine važiuoklės bazė. Automobilis padidėjo ir savo dydžiu tapo panašus į savo vyresniuosius brolius – Studbekerius. Po šių pasikeitimų, nors ir labai norint, Erskine jau nebuvo galima pavadinti „Mažuoju aristokratu“. Šie patobulinimai ne tik kad nesumažino Erskine kainos, bet netgi ją padidino ir 1930 m. automobilio kaina perkopė 1000 dolerių. Palyginti didelė kaina ir europinis dizainas labai sumažino Erskine automobilių populiarumą JAV rinkoje. Tik 25 tūkstančių automobilių pardavimas per metus nepateisino Studbekerio kompanijos lūkesčių ir neatnešė laukto pelno. To pasekoje, 1930 m. gegužės mėnesį Erskine markės automobiliai baigė savo gyvavimą. Kurį laiką jie dar buvo gaminami kaip Model 53, o vėliau buvo pervardyti ir pakeisti į rinkoje labiau populiaresnį modelį Studebaker Six.

Greitai po to, kai Eskine prekinis ženklas buvo išimtas iš gamybos, Albertas Erskeinas atsistatydino iš Studbekerio korporacijos prezidento posto ir 1933 m. savo gyvenimą baigė savižudybe.

Erskine modeliai :

1927 metų modeliai – pagaminta 24,893 vnt.
1927 Erskine Six Series 50 Tourer
1927 Erskine Six Series 50 Coupe
1927 Erskine Six Series 50 Sedan
1927 Erskine Six Series 50 Custom Coupe

1928 metų modeliai – pagaminta 22,275 vnt.
1928 Erskine Six Series 51 Touring
1928 Erskine Six Series 51 Club Sedan
1928 Erskine Six Series 51 Cabriolet
1928 Erskine Six Series 51 Sedan
1928 Erskine Six Series 51 Royal Cabriolet
1928 Erskine Six Series 51 Royal Sedan

1929 metų modeliai – pagaminta 25,565 vnt.
1929 Erskine Six Series 52 Club Sedan
1929 Erskine Six Series 52 Cabriolet
1929 Erskine Six Series 52 Sedan
1929 Erskine Six Series 52 Royal Cabriolet
1929 Erskine Six Series 52 Royal Sedan

1930 metų modeliai – pagaminta 22,371 vnt.
1930 Erskine Six Series 53 Tourer
1930 Erskine Six Series 53 Regal Tourer
1930 Erskine Six Series 53 Business Coupe
1930 Erskine Six Series 53 Club Sedan
1930 Erskine Six Series 53 Regal Coupe
1930 Erskine Six Series 53 Sedan
1930 Erskine Six Series 53 Regal Sedan
1930 Erskine Six Series 53 Regal Landau

Erskine Model 50 Touring techniniai duomenys:
Modelis – Model 50 Touring
Pagaminimo metai – 1927
Kėbulo tipas – kabrioletas
Durys – 4
Sėdimos vietos – 5
Cilindrų skaičius – 6 (linijiniai)
Kuras – benzinas
Aušinimas – skystis
Variklio tūris – 2.396 litro
Kuro sistema – vienos kameros Štrombergo (Stromberg) karbiuratorius
Transmisija – 3-jų pavarų M3
Maksimalus greitis – 100 km/h
Važiuoklės bazė – 2718 mm
Tuometinė kaina – 995 JAV doleriai

Erskine 1

Erskine Model 50 Touring

Erskine Model 50 Touring

Erskine Model 50 Touring

Nuotraukų autoriai: Eglė Linkevičiūtė ir Dainius Nagelė

Šaltinis: www.klasika.us

Viršelio nuotrauka paimta iš čia

Apdailininko darbai

Pasidalink su kitaisShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *