Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2014-02-22 | 0 komentarų

Aviacijos istorija: 1945-1950 metai (II dalis)

Aviacijos istorija: 1945-1950 metai (II dalis)

Tęsiame pasakojimą apie „Aviacijos istoriją: 1945-1950 metai“ ir Jūsų dėmesiui II šio straipsnio dalis (I dalis čia).

1947 metų spalio 14 diena žymi žmonijos įžengimą į viršgarsinio skrydžio erą. Šią dieną Chuck Yeager pilotavo atkabintą nuo lėktuvo nešėjo B-29 eksperimentinį lėktuvą Bell X-1 ir horizontaliame skrydyje pasiekė 1,06M greitį (1 Mach lygus garso greičiui) Kalifornijos padangėje. Tuo metu nebuvo duomenų, kokią įtaką garso barjero peržengimas turi žmogaus organizmui. Dalis mokslininkų baiminosi, kad žmogus to negali išgyventi.

Bell X-1

Bell X-1

1947 metais Lavočkino konstruktorių biuras tęsė modifikacijas, tačiau La-160 neišsiskyrė geresnėmis savybėmis. Tolimesnė sraigtinio naikintuvo La-9 modifikacija buvo La-11, tačiau La-9 serijinė gamyba nebuvo nutraukta. Aleksejevo konstruktorių biuras bandė I-215, kuris nuo I-211 skyrėsi galingesniais varikliais. Suchojaus konstruktorių biuras taip pat dirbo ties dviejų turboreaktyvinių variklių naikintuvo projektu ir nesidrovėdamas naudojo profesoriaus Messerschmitt idėjas, todėl Su-9K išėjo labai panašus į originalą. Jakovlevo konstruktorių biuras naudodamas Jak-3 konstrukciją sukūrė Jak-15 turboreaktyvinį naikintuvą. Didžiausių pasiekimų turėjo Mikojano-Gurevičiaus konstruktorių biuras, kuris išbandė eksperimentinius reaktyvinius I-270 ir tais pačiais metais Sovietų VVS pradėjo gauti turboreaktyvinius naikintuvus MiG-9.
Čekoslovakijoje Avia gamykla pradėjo gaminti S 199, kuris iš esmės buvo Messerschmitt Bf-109 modifikacija, tačiau tai nebuvo kurios nors gamintos originalo modifikacijos identiška kopija.

La-11

La-11

Su-9K

Su-9K

Jak-15

Jak-15

 I-270

I-270

MiG-9

MiG-9

 Avia S 199

Avia S 199

Didžiojoje Britanijoje 1947 metais pradėtas serijiniu būdu gaminti naikintuvas Hawker “Sea Fury” skirtas Karališkajam jūrų laivynui. RAF pradėjo naudoti naują transporto lėktuvą Handley Page „Hastings“. Tuo tarpu USAF pradėjo įsisavinti Republic F-84B “Thunderjet”, transporto lėktuvą Boeing C-97 „Stratofreighter“, strateginį bombonešį Convair B-36 „Peacemaker“ ir kovai prieš povandeninius laivus skirtą Lockheed P2V „Neptune“. Į dangų pakilo eksperimentiniai bombonešiai Convair XB-46 ir Martin XB-48. Taip pat pakilo Northrop YB-49 strateginio bombonešio prototipas, kurio serijinę gamybą žadėjo užsakyti USAF, tačiau to neįvyko. YB-49 buvo tolimesnis XB-35 vystymas. Į dangų pakilo egzotiškas eksperimentinis skraidantis blynas Chance Vought XF-5U-1, to paties, 1942 metais skraidžiusio V-173 tolimesnis vystymas. Nepaisant didelio greičio ir gero manevringumo bei puikių kilimo- leidimosi parametrų, pagal oficialią versiją- jis kariškių nesudomino, ateitis priklausė turboreaktyviniams lėktuvams. Yra ir neoficiali šio lėktuvo tolimesnės istorijos versija. Chance Vought atsižvelgė į kariškių nuostatas ir modifikavo skraidantį blyną – padarė jį turboreaktyvinį. Greitis ir manevringumas buvę geresni, nei klasikinės konfigūracijos aparatų ir JAV vyriausybė užslaptino tolimesnius bandymus, neigdama tokio projekto būvimą. Be to, buvo pastebėta, kad Sovietų vadovai nevystė tų aviacijos sričių, kuriomis savo susidomėjimo nerodė JAV. Tokiu atveju, neigiant geresnių aparatų projekto buvimą, galima nesukelti susidomėjimo Sovietuose ir ši valstybė nekurs analogiškų aparatų, sudarančių pavojų strateginiams JAV bombonešiams. Tiesa, teko nuslėpti vieną nesėkmę prie Roswell- paskleisti mitą apie ateivius. Tai yra viena iš daugelio NSO atsiradimo hipotezių. Gal tai ir sutapimas, bet 1947 metais buvo didžiulė pranešimų apie matytus NSO banga. Natūraliai kyla klausimas, kodėl vėliau neišslaptinta informacija apie tokį projektą? Šios hipotezės šalininkai argumentuoja tuo, kad JAV tuo metu domino strateginiai bombonešiai, todėl skraidantys blynai taip ir liko eksperimentų stadijoje, o vėliau sukurti naikintuvai pranoko skraidančių blynų charakteristikas. Svarbiausia – potencialių priešų suklaidinimas. Šiandien JAV aviacinės technologijos aplenkia kitų valstybių dešimtmečiais, o atsižvelgiant į tai, kad Sovietų žvalgyba sugebėjo tonomis išgabenti atominės bombos kūrimo dokumentaciją iš JAV – vienas iš svarbiausių faktorių tampa slaptumas. Niekas dabar negali pasakyti, kiek tiesos tokioje NSO hipotezėje, bet šios apžvalgos tema – lėktuvų istorija.

Hawker “Sea Fury”

Hawker “Sea Fury”

    Handley Page „Hastings“

Handley Page „Hastings“

Republic F-84G “Thunderjet”

Republic F-84G “Thunderjet”

     Boeing C-97 „Stratofreighter“

Boeing C-97 „Stratofreighter“

Convair B-36 „Peacemaker“

Convair B-36 „Peacemaker“

     Lockheed P2V „Neptune“

Lockheed P2V „Neptune“

Convair XB-46

Convair XB-46

 Martin XB-48

Martin XB-48

Northrop YB-49

Northrop YB-49

Chance Vought XF-5U-1

Chance Vought XF-5U-1

Sovietai 1947 metais pradėjo įsisavinti turboreaktyvinį naikintuvą Jak-17, kuris buvo tolimesnis Jak-15 vystymas, pagrindinis matomas skirtumas – tobulesnė važiuoklė su ratu priekyje. Tais pačiais metais į orą pirmą kartą pakilo įvairiausius darbus civilinėje aviacijoje atliksiąs An-2, bet buvo ir ne visai taikių versijų, kaip artilerijos korektorius An-2F.

Jak-17

Jak-17

 An-2F

An-2F

II dalies pabaiga… Laukite tęsinio…

Už galimybę publikuoti šį straipsnį technikosistorija.lt svetainėje esu dėkingas modeliuok.lt svetainės savininkui Tomui Janulevičiui. Ačiū Jums.

Straipsnio autorius: Vaidas Mašidlauskas

Šaltinis: www.modeliuok.lt

Viršelio nuotrauka paimta iš čia.

Pasidalink su kitaisShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *