Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2014-06-26 | 0 komentarų

Vienodos koncepcijos lėktuvai – ketvirtoji panašumo priežastis (III dalis)

Vienodos koncepcijos lėktuvai – ketvirtoji panašumo priežastis (III dalis)

Trečioji pasakojimo apie „Vienodos koncepcijos lėktuvus – ketvirtoji panašumo priežastis“ dalis…

Egzotiškai atrodė 1946 metais pakilęs Northrop aukštasparnis su seno tipo važiuokle ir trimis sraigtiniais varikliais. Buvo pagamintas prototipas, galintis skraidinti 36 keleivius, tačiau lėktuvas oro linijų nesudomino. 1948 metais USAF užsakė 23 transportinės versijos lėktuvus C-125 „Raider“.

Northrop N-23 „Pioneer“

Northrop N-23 „Pioneer“

Northrop C-125 „Raider“

Northrop C-125 „Raider“

Pokario metu dar buvo naudojami prieš karą sukurti trijų sraigtinių variklių žemasparniai su seno tipo važiuokle. Junkers Ju-52/3m labiausiai žinomas, kaip Luftwaffe standartinis transporto lėktuvas, naudotas Antrojo pasaulinio karo metu. Tačiau tai buvo ir populiariausias trečiojo dešimtmečio keleivinis lėktuvas, kuris skraidino daugiau, kaip tris ketvirtadalius visų Europos keleivių. Pirmasis skrydis įvyko 1930 metų spalį. 1932 metų pradžioje Ju-52/3m pradėjo skraidyti „Lloyd Aereo Boliviano“ oro linijų maršrutais. Po karo šio lėktuvo gamyba pratęsta Prancūzijoje ir Ispanijoje. Ju-52/3m naudotas iki 1975 metų, o paskutinis pavyzdys nurašytas 1981 metais.

Prancūzų Dewoitine D.332 pirmą kartą pakilo 1933 metų liepos 11 dieną. Tai buvo modernus savo laikmečiui metalu aptrauktas monoplanas su geromis charakteristikomis ir pasiekęs kelis greičio su atitinkamu kroviniu rekordus. Modifikacija D.333 pirmą kartą pakilo 1934 metais ir talpino jau 10 keleivių. Pagaminti trys D.333 lėktuvai, skaitlingiausia versija buvo D.338- 31 lėktuvas. D.338, skirtas 22 keleiviams, pirmą kartą pakilo 1937 metų rugpjūtį ir pradėtas naudoti „Air France“ maršrutuose. Po karo išliko 9 D.338 lėktuvai, kuriuos „Air France“ naudojo skrydžiams tarp Paryžiaus ir Nicos iki 1946 metų pradžios.

Italų Fiat G.12 pirmą kartą pakilo 1940 metų spalio 15 dieną. Lėktuvus karo metu naudojo kariškiai savo poreikiams, tik po karo prasidėjo lainerio civilinė karjera. 1947 metų vasario 19 dieną pakilo didesnė versija G.212, kuri talpino 34-40 keleivių. Paskutiniai du lėktuvai G.212CP patiekti užsakovams 1951 metais.

Australijoje pirmą kartą 1948 metų sausio 23 dieną pakilo De Havilland DHA-3 “Drover”. Šį lėktuvą daugiausia naudojo medicininės pagalbos tikslais. Buvo sukurtos “Drover 1″, “Drover 2″ ir “Drover 3″ modifikacijos.

trecia-lentele-300x43

Junkers Ju-52/3m

Junkers Ju-52/3m

Dewoitine D.332

Dewoitine D.332

Fiat G.12

Fiat G.12

DHA-3 “Drover”

DHA-3 “Drover”

III dalies pabaiga… Laukite tęsinio…

Už galimybę publikuoti šį straipsnį technikosistorija.lt svetainėje esu dėkingas modeliuok.lt svetainės savininkui Tomui Janulevičiui. Ačiū Jums.

Straipsnio autorius: Vaidas Mašidlauskas

Šaltinis: www.modeliuok.lt

Viršelio nuotrauka paimta iš čia.

Pasidalink su kitaisShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *