Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2014-10-02 | 0 komentarų

Trumpa VW istorijos apžvalga

Trumpa VW istorijos apžvalga

VW Vabalo sukūrimas ir gyvavimas – vienas įdomiausių ir margiausių puslapių automobilizmo istorijoje. Šis technikos kūrinys serijiniu būdu gamintas daugybe dešimtmečių, o savo gamybos kiekiais ilgą laiką nebuvo pavejamas. Prie jo kūrimo ir gamybos prisidėjo talentingiausi žmonės….

1931 metais Zündapp motociklų gamykla pasiūlė žymiam austrų kilmės automobilių konstruktoriui Ferdinandui Porsche sukurti pigų, mažo litražo keturvietį automobilį. Pirmieji trys prototipai buvo pagaminti Štutgarte, asmeninėse konstruktoriaus dirbtuvėse. Deja, dėl ekonominių sunkumų gamykla atsisakė savo ketinimų ir vėliau gamino tik įprastą produkciją.

Jau po metų  F.Porsche sudarė naują sutartį su kitais garsiais technikos gamintojais NSU. Šiems užsakovams taip pat pagaminti keli bandomieji automobiliai, bet apribota NSU finansinė padėtis neleido pradėti gaminti sukurtus automobilius. Tačiau pirmą kartą sukurtiems prototipams sukonstruota daug naujovių: torsioninės ir nepriklausomos visų ratų pakabos, oru aušinamas variklis ir centrinis laikantysis uždaras lonžeronas.

Netrukus Vokietija pradėjo plačią socialinę programą. 1934 metais konstruktorius F.Porsche įsipareigojo Reicho Automobilių Gamintojų Sąjungai sukurti pirmąjį „liaudies automobilį“ – Volkswagen prototipą. Jam buvo keliami konkretūs reikalavimai: automobilis skirtas šeimai, maksimalus greitis – 100 km/h, kuro sąnaudos – 7 litrai, na o kaina ne daugiau 1000 Reichsmarkių (tiek Vokietijoje kainavo paprastas motociklas). Sutartu laiku sukuriami V1, V2, VW3 modeliai, trys prototipai būsimam VW automobiliui.

Dar po metų sukuriami bandomieji modeliai VW 30, pagaminama trys dešimtys tokių automobilių. Ruošiantis serijinei VW gamybai, šiems automobiliams tenka sunkiausia dalia: bandomaisiais tikslais 1937 metais Vokietijos greitkeliais ir Alpių keliais bendroje sumoje jie nuvažiavo 2,4 milijono kilometrų. Prototipas nepatyręs rimtų gedimų patvirtinamas masinei gamybai.

1938 metų pradžioje automobilis įgauna galutines ir išbaigtas kėbulo formas. Kėbulo konstrukciją ir formas kūrė vyriausiasis projektų vadovas Erwin Komenda, nuolatinis F.Porsche bendražygis ir Porsche automobilių bendraautorius.

Automobilis pavadinamas nauju vardu: KdF-Wagen (vok. Kraft durch Freude – prieškarinės Vokietijos laisvalaikio organizacijos pavadinimas). 1938 metų gegužės mėnesį  Wolfsburg’e naujai statomai VW gamyklai padedamas kertinis akmuo. Iškilmių metu viešai pristatomi trys KdF-Wagen automobiliai: sedanas, sedanas su atveriamu stogu ir kabrioletas. Šalyje prasideda plati automobilio reklaminė akcija, naujasis automobilis taip pat pristatomas 1939 metų Berlyno tarptautinėje automobilių parodoje.

Naujai statomos VW gamyklos finansavimui sukuriama to meto unikali taupymo sistema. Pageidaujantys įsigyti šį automobilį, kas savaitę į taupamąją saskaitą atidėdavo po 5 Reichsmarkes. Jau po metų būsimųjų savininkų skaičius viršijo 330 tūkstančių. Deja prasidėjęs Antrasis Pasaulinis karas sutrukdė kreditoriams įsigyti šį automobilį.

Karui įsibegėjus jau pastatytoje gamykloje pradėti gaminti kariniai  automobiliai. Naudojant ankščiau sukurtą VW Vabalo konstrukciją, ji sėkmingai pritaikyta karinių visureigių gamybai. Kampuotas, tačiau vis dar Vabalo formas primenantis Kübelwagen’as, dideliais kiekiais visą karo laikotarpį gamintas VW gamykloje. Šiuo laikotarpiu sukurta įvairių modifikacijų Vabalo bazėje – amfibijos, šarvuočiai, transportiniai automobiliai, gaisrinės ir kiti.

Karo audroms atslūgus gamykla atitenka britų karinei administracijai. Stipriai apgriautoje gamykloje toliau gaminami Vabalai skirti Britanijos ir Prancūzijos kariuomenėms.

1948 metais VW gamykla perduodama Vokietijos žinion, gamyklai pradeda vadovauti  Heinrich Nordhoff. Naujo ir talentingo vadovo dėka VW ėmė kilti į naujas aukštumas. Netrukus VW paletėje atsirado puošnūs įvairiaspalviai Vabalai, imtas gaminti Vabalas kabrioletas ir VW Transporteris. Plečiant automobilių gamybą pradėtas plėsti servisų tinklas, o naujas VW gamyklas imta statyti toli už Vokietijos ribų. Dar vėliau gamyklos produkciją papildė žymūs VW kupė automobiliai Karmann Ghia, įvairių modifikacijų Typ 3, Typ 4, smėlio bagiai, visureigiai, specialūs pašto automobiliai ir įvairios Transporterių modifikacijos. Beje, dauguma išvardintų automobilių sukurti remiantis principine Vabalo pakabos ir variklio schema, o kai kurie tiesiog Vabalo bazėje ir su Vabalo varikliais.

Retas automobilių gamintojas galėjo pasigirti tokia didelia VW automobilių įvairove bei gamyklų gausa. Net 20 gamyklų įvairiose pasaulio šalyse gamino Vabalus ir kitus VW automobilius. Vokietijai 1978 metų pradžioje sustabdžius Vabalų gamybą, juos gaminti liko dar 8 šalys, o Meksika, pradėjusi Vabalų gamybą dar 1954 metais, nustojo juos gaminti tik 2003 metais. Brazilija, pradėjusi VW autobusėlius gaminti dar šeštajame dešimtmetyje, juos gamina iki šiol. Žymiausių pasaulio automobilių konkurse Vabalas išrinktas amžiaus automobiliu.

VW vadovybė norėdama modernizuoti Vabalo gamybą, 1998 metais pradėjo gaminti New Beetle. Nors techniškai šis automobilis nieko bendro neturi su senuoju klasikiniu Vabalu, tačiau tai šiuolaikiškas ir modernus automobilis, primenantis dailias klasikinio Vabalo formas.

Daugiau kaip per 6 gamybos dešimtmečius pasaulį išvydo 21,5 milijonų Vabalų. Dėka savo populiarumo ir neįprastų kėbulo formų, Vabalas tapo kultiniu automobiliu. Šiuo metu sunku būtų surasti šalį, kuri neturėtų savo Vabalų klubo. Kelionės, hobis ir VW sąskrydžiai, palaiko draugiškus santykius įvairiose šalyse ir kontinentuose.

istorija01.1

istorija02.2

istorija03.1

istorija03.5

istorija04.1

istorija05

istorija06

Šalys Vabalų gamintojos:

Europa:
Vokietija 1938-1980
Airija 1950-1977
Belgija 1954-1975
Portugalija 1964-1976
Jugoslavija 1973-1976

Lotynų Amerika:
Meksika 1954-2003
Brazilija 1953-1986 (1993-1996)
Kosta Rika 1970-1975
Venesuela 1963-1981
Peru 1966-1987
Urugvajus 1961-1982

Afrika:
Pietų Afrikos respublika 1951-1979
Nigerija 1975-1988

Azija:
Tailandas 1972-1974
Filipinai 1959-1982
Malaizija 1968-1977
Singapūras 1968-1974
Indonezija 1972-1977

Australija 1954-1976
Naujoji Zelandija 1954-1972

Viršelio nuotrauka paimta iš http://en.wikipedia.org

Šaltinis: Lietuvos vabalų klubas

http://vabalai.lt/

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *