Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2015-03-28 | 0 komentarų

Vaz-2108 II

Vaz-2108 II

VAZ-2108 – ne tik naujas automobilis, bei ir pirmasis iš principo naujos konstrukcijos automobilių su priekiniais varančiaisiais ratais šeimos modelis. Komponuotė su skersai įrengtu jėgos agregatu ir priekiniais varančiaisiais ratais, esant šiuolaikiniam technikos lygiui, leido sukurti kompaktiškesnę ir lengvesnę mašiną, efektyviau panaudoti jos vidinę erdvę, padidinti stabilumą ir pravažumą slidžiais keliais, taip pat užtikrinti aukštą pasyviojo saugumo laipsnį priešpriešinio susidūrimo atveju bei žemą triukšmo ir vibracijos lygį, tai yra pagerinti vartotojiškas jo savybes.

Palyginus su ankstesniais modeliais, naujojo VAZo erdvesnis salonas. Jis 60 mm ilgesnis, nors pats automobilis sutrumpėjo. Be to, dingo nemaža vietos užėmęs kojų zonoje pavarų dėžės gaubtas, sumažėjo tunelio ant grindų matmenys. Automobilio gabaritinis plotis nepasikeitė, tačiau dėl lenktų šoninių stiklų padidėjo vidinis salono plotis pečių lygyje. Dėl padidėjusio kėbulo vidinio tūrio automobilis nepasunkėjo. Priešingai, palyginus, pavyzdžiui, su VAZ-2105, jo masė sumažėjo 100 kg.

VAZ-2108 – pirmasis tarybinis automobilis su trejų durų dviejų tūrių (chečbeko) kėbulu, kuriam būdingas krovininio-keleivinio kėbulo universalumas ir kartu dinamiška forma, charakteringa sportinėms mašinoms. Priekinė pavara leidžia geriausiai realizuoti šio kėbulo pranašumus, nes salone ir bagažinėje galima žemiau įrengti grindis. Be to, toks kėbulas yra lengvai transformuojamas iš keleivinio į krovinnį. Bagažinės skyrius jame atskirtas nuo salono sudedama lentynėle kuri pasikelia, atidarant užpakalines duris. Kai prireikia vežti stambesnį krovinį, užpakalinės sėdynės gali būti sulenktos.

Nors mašina yra trumpesnė už pirmtakes, o jos salonas ilgesnis, bagažinė ne tik nesumažėjo, bet įgavo patogesnę bagažui sudėti formą. Bagažinės tūris 0,31 m³, joje galima vežti 50 kg.

Nauja salono apšildymo ir ventiliacijos sistema yra 2,5 karto našesnė už ankstesnes. Be to, oras tiekiamas į kelis taškus (ir prie užpakalyje sėdinčių keleivių kojų). Tarp kitų elementų, iš esmės padidinančių važiavimo komfortą, pažymėtinos anatomiškos sėdynės su pogalviais ir bepakopio atlošų reguliavimo mechanizmu. Dėl to visada galima rasti tokį reguliavimo variantą, kai sėdėti patogiausia.

Taip pat patogiai išdėstytos valdymo svirtys, mygtukai, pedalai, vairas, prietaisai. Pavyzdžiui, pedalų forma ir judėjimo trajektorija parinkta tokia, kad jais būtų patogu naudotis, avint bet kokius batus, net su aukštu kulnu.

Važiavimo saugumą padidina saugos diržai, priekinio ir užpakalinio stiklo apipurkštuvai, halogeniniai žibintai, jų padėties hidrokorektorius.

VAZ-21Q8 įrengtas saugus vairas su 90 mm ilgio silfonu, kuris deformuojasi nuo smūgio į vairo ratą. Priekiniai darbiniai stabdžiai diskiniai, užpakaliniai būgniniai, stovėjimo stabdžiai – užpakaliniai. Stabdžių pavara hidraulinė, dviejų kontūrų, su vakuuminiu stiprintuvu.

Ratų pakaba nepriklausoma spyruoklinė, priekinių ratų makfersono tipo, užpakalinių – su tarpusavyje sujungtomis išilginėmis svirtimis. Amortizatoriai hidrauliniai, teleskopiniai, skersinio stabilumo stabilizatorius torsioninis, sujungtas su priekinių ratų pakabos svirtimis.

Sankaba viendiskė, diafragminė su mechanine frosine išjungimo pavara, pavarų dėžė keturlaipsnė arba penkialaipsnė, dviejų velenų, su visų pavarų sinchronizatoriais. Cilindriniai (o ne kūginiai, kaip įprasta) pagrindinės pavaros krumpliaračiai sumontuoti bendrame karteryje su pavarų dėže. Pusašiai nevienodo ilgio su rutuliniais vienodo kampinio greičio šarnyrais.

Skirstymo velenas cilindrų galvutėje, jo pavara diržinė (kaip VAZ-2105), uždegimo sistema elektroninė, bekontaktė, starteris – su galiniu kolektoriumi.

Mažesnė masė, pakankamai galingas variklis, gera aerodinamika, priekinė pavara, gerai parinkti ir suderinti pakabos bei vairo mechanizmo parametrai daro VAZ-2108 dinamiška, saugia, stabilia, lengvai valdoma ir ekonomiška automašina.

Šaltinis – žurnalas „Mokslas ir Technika“, 1985, Nr. 2

Viršelio nuotraukos šaltinis: http://en.wikipedia.org

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *