Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2016-10-24 | 0 komentarų

Mazda: nuo pradžios iki mūsų dienų

Mazda: nuo pradžios iki mūsų dienų

Jei vairuojate „Mazdą“, tai šis straipsnis kaip tik Jums. Žinoma, kiti taip pat galite pasiskaityti 🙂

Mazda, tai kompanija kurios istorija prasidėjo… nuo kamštuko. Būtent statybos medžiagomis iš kamščiamedžio užsiminėjo Džudžiro Matsudos (Jujiro Matsuda) 1920 metais įkurta kompanija. Matsuda gimė 1875 metais Hirosimos apskrityje, žvejo šeimoje. Jis buvo dvyliktas vaikas. Po keleto nesėkmingų bandymų pradėti savo verslą 1920 metais Matsuda kartu su investitorių grupe išpirko bankrutavusią kamštukų medžio perdirbimo įmonę Abemaki Hirosimoje ir pervadino ją į Toyo Corg Kokyo. Sekančiais metais Matsuda tapo jos prezidentu. Kompanija nebuvo jokiu būdu susijusi su automobilių pramonė ir pradžioje užsiėmė tik produktais iš kamščiamedžio, tačiau sukauptas kapitalas leido plėsti veiklos sferą. 1927 metais iš kompanijos vardo buvo pašalintas žodis cork (kamštukas), tai buvo perėjimo prie pramoninės gamybos pasekmė. Dar 1920 metais kompanija buvo išleidusi eksperimentinę motociklų partiją. 1929 metais kompanija pradėjo staklių gamybą. O 1930 metais kompanijos pagamintas motociklas netgi laimėjo lenktynėse.

1931 metai kompanija pradėjo japoniško stiliaus automobilių gamybą, tai buvo triračiai krovininiai motociklai su 500 cm3 darbo tūrio varikliu. Prekiniu ženklu buvo parinktas žodis Mazda – vyresniojo zaraostrijos Dievo, kuris suteikdavo išminties bei apjungdavo žmones, vardas, beje šis vardas skambėjo panašiai į kompanijos įkūrėjo. 1932 metais buvo pradėtas Mazda krovininių automobilių importas į Kiniją. Iki Antro pasaulinio karo pradžios kompanija sukūrė keletą lengvojo automobilio koncepcinių modelių, tačiau serijinė gamyba nebuvo pradėta.

Po branduolinio sprogimo Hirosimoje Toyo Kogyo gamyklą buvo sunaikinta. Ir tik 1950 metais ši kampanija pradėjo triračių krovininių bei gaisrinių automobilių, su 1157cm3 darbinio tūrio varikliu Type CT, gamybą. Džudžiro Matsuda mirė 1952 metais. Jau metus prieš tai kompanijos vadovu tapo jo sūnus Tenudži. Tik 1960 metais kompanija pradėjo lengvųjų automobilių gamybą. Tada jau pastebimai pradėjo kilti Japonų pragyvenimo lygis. Pirmu modeliu tapo R360 – dviejų durų miesto mašinytė su dviejų cilindrų 356cm3 varikliu. Automobilis buvo nebrangus bei patogus.

R360 – dviejų durų miesto mašinytė su dviejų cilindrų 356cm3 varikliu

R360 – dviejų durų miesto mašinytė su dviejų cilindrų 356cm3 varikliu

1960 įvyko keletas svarbių įvykių ateityje turėjusių didelę svarbą Mazda kompanijai. Svečiuose apsilankė vokiečių kompanijos NSU atstovas daktaras Haas, prezidentas Matsuda padarė atsakomąjį vizitą kurio metu buvo pasirašyta sutartis dėl bendradarbiavimo Vankelio rotorinių variklių projektavimo ir kūrimo srityje.

NSU atstovas daktaras Haas ir prezidentas Matsuda

NSU atstovas daktaras Haas ir prezidentas Matsuda

1961 metais pasirodė kompaktinis pikapas Mazda Proceed (B-series 1500). Dar po metų pasirodė naujas modelis Carol, jis buvo dviejų variantu: dviejų durų Carol 360 bei 4-durų Carol 600. Savo dizainu Carol kaip ir dauguma tų metų Japonijos modelių atkartojo Ford Anglia. Jau 1963 metais bendras pagamintų automobilių kiekis pasiekė 1 milijoną! Tokijuje buvo pristatytas pirmas kompanijos sukurtas rotorinis variklis.

Rotorinis variklis

Rotorinis variklis

1964 metais pasirodė pirmoji Mazda Familia modelio karta. Pradėtas Mazda 800cc Station Wagon importavimas į Naująją Zelandiją. 1965 metais buvo pastatytas bandymų poligonas Mioši, bei pradėtas bendradarbiavimas su anglų kompanija Perkin Services N.V. dyzelinių variklių srityje. Pirmas Mazda automobilis su rotoriniu varikliu Cosmo Sports (110S) išvydo pasaulį 1967 metais. Tais pačiais metais prasidėjo masinis eksportas į Europos šalis. Ko pasekoje vienas po kito pasirodydavo nauji modeliai su rotoriniais varikliais: 1968 – Familia Rotary Coupe (R100), 1969 – R100 Rotary SS Sedan, 1970 – Capella RX-2. Iki 1970 metų jau buvo pagaminta 100 tūkstančių automobilių su rotoriniais varikliais. Be to 1969 metais kompanija pradėjo bendradarbiavimą, automatinių transmisijų kūrimo srityje, su Ford, atidarė surinkimo įmonę Naujojoje Zelandijoje. O 1970 metais prasidėjo automobilių eksportas į JAV.

1971 pasirodė naujas rotorinis modelis Savanna (RX-3). O sekančiais metais – Luce (RX-4). Kompanija sumoj jau buvo pagaminus 5 mln. automobilių, o 1973 metais eksportas jau pasiekė milijono automobilių kiekį. Automobiliai su rotoriniai varikliais naudojosi gera paklausa, tačiau 1974 metais įvykusi pasaulinė energetikos krizė sudavė smarkų smūgį, rotoriniai varikliai naudojo daugiau kuro bei variklio alyvos nei įprasti. 1975, 1976, 1977 metais Rodas Millenas, vairuodamas RX-3, laimėjo Naujosios Zelandijos ralį. 1978 metais pasirodė modelis Savanna RX-7.

Savanna RX-7

Savanna RX-7

Jame buvo pasistengta įgyvendinti visus rotorinių variklių privalumus, tai buvo greičiausias automobilis Mazda gamoje, 105 ag išvystantis motoras leisdavo pasiekti maksimalų 200 km/val. greitį. Tais metais jau buvo pagamintas milijoninis automobilis su rotoriniu varikliu. 1979 Rodas Milenas išvyko į JAV ir ten. Vairuodamas RX-7, laimėjo du ralio čempiono titulus paeiliui, tais metais Fordas įsigijo 25% kompanijos Toyo Kogyo akcijų.

1980 metais Mazda Familia tapo metų automobiliu Japonijoje. Mazda jau buvo užsiėmusi stiprias pozicijas pasaulinėje rinkoje. JAV ir Japonijoje buvo atidarytos atstovybės, o 1982 metais geriausias metų automobilis Japonijoje tapo Mazda Capella. Žurnalo Motor Trend šis modelis buvo pripažintas geriausiu importuojamu automobiliu, jis pelnė dar daug tarptautinių apdovanojimų. Bandymų poligone Mioši buvo pastatyta laboratorija aerodinaminiams bandymams. Pasirodė nauja mikroautobusų šeima Bongo / Bongo Brawny. Mazda nupirko 8% kompanijos KIA akcijų. 1984 metais kompanija buvo pervadinta į Mazda Motor Corporation. 1986 metais Mazda Savanna RX-7 Bonevilyje parodė rekordinį greitį SCTA‘s C/GT klasėje – 383,724 km/val. Rotorinio variklio gyvavimo dvidešimtmečiui pažymėti 1987 metais išleidžiamas Savanna RX-7 su kabrioleto kėbulu. Pradedama automobilių gamyba naujoje gamykloje Mičigane, Jokogamoje atidaromas naujas tyrinėjimų centras. 1988 metais JAV įkurta Mazda Motor of America Inc. bei Mazda Research and Development of North Amerca Inc. – padaliniai skirti apjungti reikalus susijusius su prekyba Šiaurės Amerikoje. Amerikos rinkoje pasirodo Mazda MPV modelis. Sukuriama nauja kėbulų dažymo technologija Hi-Reflex. 1989 metais Čikagos auto parodoje buvo pristatytas rodsteris Mazda MX-5 Miata. Puikaus dizaino bei neaukštos kainos dėka modelis buvo laibai sėkmingas JAV bei kitose šalyse. Tokijo auto parodoje buvo pristatytas Autozam Carol (121 modelio pirmtakas).

Rodsteris Mazda MX-5 Miata

Rodsteris Mazda MX-5 Miata

1990 metais pasirodė MPV, Eunos Cosmo (su navigacine sistema), Autozam Revue (121) modeliai. Bendra gamyba viršijo 25 milijonus automobilių, iš jų vieną milijoną sudarė RX-7 modelis, Vokietijoje buvo atidaryta Mazda atstovybė.

MPV

MPV

1991 metais Japonijoje pasirodo „Liuks“ klasės modelis Sentia (929). Mazda 787B laimi 24valandų lenktynes Le-Mane (Tai buvo pirma japoniško automobilio pergalė šiuose lenktynėse bei vienintelė rotoriniam modeliui). 29-oje Tokijo auto parodoje buvo pristatytas koncepcinis modelis HR-X su rotoriniu varikliu varomu vandenilio, pasirodė naujas sedanas Cronos. 1992 metais parduodamas 300 tūkstantinis automobilis Mazda MX-5, RX-7 vienuoliktus metus paeiliui laimi Daitonos 24-ių valandų lenktynes GTU klasėje. Tuo pačiu metu sparčiai vystosi Ekologinės Mazda iniciatyvos, sukuriama „Globali ekologijos chartija Mazda“, sukuriamas naujas neutralizuojantis katalizatorius ir pirmas pasaulyje daugkartinio perdirbimo plastikinis kompozitas. Vokietijoje bei Japonijoje atidaromos eksperimentines naudotų bamperių perdirbimo ir pakartotino panaudojimo gamyklos.1996 Ford kompanijos dalis Mazda aktyvuose padidėjo nuo 25 iki 33,4 procento. Kopmanijos prezidentu tapo Henri Uoles. 1999 metais jį pakeitė Markas Fildsas. Dabartiniu metu Mazda gamina platų automobilių asortimentą. Nuo A segmento mažylių iki „Liuks“ klasės sedanų. Mazda teisėtai gali vadinti save tarptautine gamintoja, jos surinkimo gamyklos 21 skirtingose šalyse leidžia eksportuoti automobilius į 120 pasaulio valstybių.

Šaltinis: http://www.mazdaklubas.lt/

Viršelio nuotrauka paimta iš http://en.wikipedia.org

Pasidalink su kitaisShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *