Pages Menu
Categories Menu

Paskelbta - 2017-04-28 | 0 komentarų

CITROËN  istorija

CITROËN istorija

Puiki „CITROËN“ automobilių  istorija. O viskas prasidėjo…

1878 m., vasario 5 dieną Paryžiuje gimė André Gustave Citroën.  Jis – jauniausias iš penkių vaikų, motina Masza-Amelia Kleinmann (1853-1890) buvo lenkė, o tėvas Lévie Citroen (1842-1884) kilęs iš Olandjos. Citroën (citreon olandiškai citrina) pavardė kilo iš olandiškos pravardės Limoenman, kurią užsitarnavo dar André proproprosenelis, kuris pardavinėjo egzotiškus vaisius Amsterdamo priemiestyje.

1885 m., André Citroën įstoja į valstybinę vidurinę mokyklą Condorcet.

1898 m., André Citroën  priimtas į Ecole Polytechnyque

02_Andre_C2 03_Andre_politexnik

1900 m., atostogaudamas Lenkijoje, André Citroën pamato įrenginį, kuris medyje pjausto eglutės pavidalo krumplius. Pamąstęs apie šio proceso patobulinimą, naudojant plieną, nusiperka patentą.

1901 m., André Citroën atlieka karinę tarnybą artilerijoje Mans mieste.

1902 m., André Citroën investuoja visą savo turtą  į  dirbtuves, kur gamina krumpliaračius su eglutės pavidalo krumpliais.

04_dantraciai

1905 m., André Citroën įkuria bendrovę “Société des engrenages Citroën, Hinstin et Cie”. Firmos emblema tampa dvigubas ševronas, panašus į eglutės pavidalo krumplius.

1908 m., André Citroën tampa automobilių firmos  Mors generaliniu direktoriumi ir tvarkytoju.

1912 m., André Citroën pirmą kartą lankosi JAV.

1914 m., André Citroën veda Georginą Bingen, su kuria jiedu turi keturis vaikus: Jacquelin (1915-1994), Bernard (1917-2002), Maxim (1919-1990) ir Solange (1924-1925).

05_Andre_C_zmona

1915 m., Paryžiuje, Quai de Javel krantinėje pastatoma gamykla, kuri turi gaminti 20.000 artilerijos sviedinių kasdien.

06_karas1

1917 m., André Citroën reorganizuoja dar vieną šaudmenų gamyklą Roanne. Karo pabaigoje abi gamyklos gamina 55.000 sviedinių kasdien.

07_karas2

1919 m., André Citroën pertvarko Quai de Javel gamyklą gaminti automobilius Type A 10 HP, pirmuosius Europoje gaminamus tokiomis didelėmis serijomis.

08_TA1 09_TA2

1920 m., André Citroën sukuria didžiulį prekybos ir aptarnavimo tinklą su naujais automobiliais ir atsarginėmis dalimis. Gamykloje Javel prie Type A gamybos dirba 5.000 žmonių, o pagaminti 12.244 automobilių sudaro 30% visos prancūzų automobilių gamybos apimčių.Type A bazėje sukonstruotas traktoriukas žemės ūkiui.

10_TA3 11_TA4

12_TA5 121_traktoriukas1

1921 m., Vietoje Type A pradedamas gaminti naujas Type B2. Pradedami gaminti specialūs taksi automobiliai. Išbandomas pusvikšrinis Citroën-Kégresse automobilis ir naujas, moterims skirtas, 5CV.

1922 m., André Citroën sukuria SOVAC, pirmą Europoje kredito kompaniją, kuri egzistuoja iki šiol. Citroën sukuria ir išvysto Prancūzijos kelių ženklinimo sistemą. Paryžiaus Autosalono metu danguje lėktuvas dūmais išrašo užrašą Citroën.

14_danguje

Pagaminami pirmi Citroën žaislai – sumažinti B2 modeliukai.

15_zaislai1 16_zaislai2

1923 m., Citroën paruošia atsarginių dalių katalogą su technologiniais remonto darbų nurodymais. Liepos 27 dieną įkuriama pirma Citroën užsienio atstovybė Didžiojoje Britanijoje.

17_katalogas

1924 m.,  Liepos 28 dieną įkuriama akcinė bendrovė “Société anonyme des Automobiles André Citroën”. Įkurta taxi komapnija “Compagnie des Taxis Citroën”.

13_taxi1

 Pradėtas leisti mėnesinis žurnalas “Bulletin Citroën”, skirtas darbininkams ir atstovams.

18_biuletenis1

Įkurtos atstovybės Briuselyje, Madride, Ženevoje, Kelne, Amsterdame, Kopenhagoje ir Milane. Paryžiaus Autosalone pristaytas 5CV Trefle (padarytas iš “mažojo” 1921 metų 5CV) ir B10, pirmas automobilis su metaliniu kėbulu.

19_metalinis

André Citroën apdovanotas Garbės legiono ordinu.  Antra André Citroën kelionė į JAV.

1925 m., Liepos 4 dieną atidaryta tarptautinė Taikomojo ir pramoninio meno paroda (Exposition des Arts Decoratifs et Industriels), kurios metu ant Eifelio bokšto uždegtas iš 250.000 lempučių sudarytas užrašas Citroën – ir ši iki šiol didžiausia pasaulyje šviesos reklama švietė kiekvieną naktį iki 1934 metų.

20_eifelis

Citroën iškėlė bylą prieš Opel, kurio modelis 4/12 PS (vadintas Laubfrosch – medvarlė – dėl žalios spalvos) buvo įtartinai panašus į 1921 metų 5CV.

1926 m., André Citroën įkuria darbų saugos tarnybą, kad išvengti avarijų ir traumų gamyboje savo gamyklose. Atidarytos automobilių surinkimo gamyklos užsienyje –  Anglijoje, Belgijoje, Vokietijoje ir Italijoje. Paryžiaus Autosalone pristatytas modelis B14. André Citroën tampa Garbės legiono  karininku. Iš 600 000 Prancūzijoje važinėjančių automobilių 175 000 Citroën markės.

1927 m., Gegužės 21 dieną André Citroën pasveikina Javel gamykloje Charles Lindbergh’ą, kuris perskrido Atlantą iš Niujorko į Paryžių be tarpinių nutūpimų.

21_LInberg

Liepos 2 dieną bankas Lazard tampa bendrovės “Société des Automobiles André Citroën” valdybos nariu. Citroën gamyklų bendri pajėgumai išaugo iki 400 automobilių per diena.

1928 m., Citroën kiekvieną mėnesį užsako viso puslapio reklamą šimto didžiausių Prancūzijos dienraščių paskutiniame puslapyje. Įkuriama techninė Citroën mokykla ir įkuriama pardavėjų ir aptarnautojų mokykla. Paryžiaus Autosalone pristatomi modeliai AC4 ir AC6.

1929 m., Citroën įveda vienerių metų garantiją naujam automobiliui ir nemokamą apžiūrą. Pristatomas greitas 1.8t keliamosios galios sunkvežimis C6. Metinė produkcija viršija 100.000 automobilių. Citroën tampa pirmu pagal gamybos apimtis automobilių gamintoju Europoje ir antru pasaulyje (po Fordo). André Citroën paaukštintas į Garbės legiono vyresniuoju leitenantu.

1930 m., Lazard banko atstovai išeina iš Citroën valdybos. André Citroën sukuria sistemą “La ruche” (avilys), skirtą skatinti bendradarbiavimą tarp įmonės padalinių.

1931 m., Spalio mėnesį Paryžiaus priemiestyje Europe atidaromas didžiausias pasaulyje showroom’as “Le palais des expositions Citroën“. Pagrindinės salės ilgis – 310 m. André Citroën skaito pranešimą JAV Automobilių pramonės kongrese.

22_biuletenisUSA

Lapkričio 9 dieną įkuriama transporto bendrovė “Transports Citroën”. Pristatomas 2t keliamosios galios sunkvežimis su šešių cilindrų varikliu.

221_Autobusai

1932 m., Sausio mėn. įkuriama draudimo bendrovė “Assurances automobiles Citroën”.

23_draudimas

Balandžio 7 dieną modeliai C4 ir C6 aprūpinti varikliais ant pagalvių “moteur flottant”.

24_plaukian

Spalio 6 dieną Paryžiaus Autosalone pristatyti trys nauji modeliai, pavadinti  “Rosalie”: 8 CV, 10 CV a 15 CV.  Lapkričio 10 dieną pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas su firma Ricardo, kuriant benzininį variklį Rosalii. Gruodį André Citroën įkuria centrinį kokybės palaikymo skyrių. André Citroën paaukštintas į aukščiausius Garbės legiono karininkus.

1933 m., Kovo 10 – rugpjūčio 10 – pilna Quai de Javel gamyklos rekonstrukcija. Gamybos halės atidarymo iškilmės vyko spalio  8 dieną, kai taip pat buvo surengtas banketas 6.300 žmonių. Liepos 27 dieną Rosalie 8CV “Petite Rosalie” viršijo keletą pasaulio rekordų, kai Montlhéry nuvažiavo 300.000 kilometrų.    

1934 m., Balandžio 18 dieną akcininkams ir žurnalistams pristatytas Traction Avant 7CV su priekiniais varomais ratais. Spalio 4 dieną Traction Avant tapo Paryžiaus Autosalono sensacija.

25_TraAk

Gruodžio 14 dieną, paaiškėjus, jog Citroën bendrovė nepajėgi vykdyti savo finansinių įsipareigojimų, amerikiečių kreditoriai pasiskundė teismui. Gruodžio 15 dieną Citroën bendrovė priversta paskelbti apie bankrotą. Gruodžio 21 dieną teismas nurodė pradėti likvidavimą.

1935 m., Sausį bankai blokuoja bet kokius bandymus gelbėti bendrovę reikalaudami André Citroën atsistatydinimo. André Citroën parduoda savo dalį firmai Michelin. Sausio 29 dieną paruoštas finansinio subalansavimo planas, skolos turi būti sumokėtos iki birželio 21 dienos. Sausio 31 dieną André Citroën atsistatydina iš visų pareigų bendrovėje. Bankai tuoj pat perduoda pirmą 50 milijonų frankų paskolą.  Vasario 18 dieną André Citroën nustatomas vėžys, jis paguldomas į Paryžiaus Georges-Bizet kliniką.  Gegužės 9 dieną André Citroën nesėkmingai operuojamas. Liepos 3 dieną, 9 valandą ryto, būdamas 57 metų, André Citroën miršta. Jis palaidojamas Cimetiere de Montparnasse kapinėse Paryžiuje.

1936 m.,Traction Avant sėkmė leido Citroën finansiškai atsigauti.

26_TRakav1

1937 m., pradėti montuoti pirmieji dyzeliniai varikliai į Citroën sunkvežimius.

27_diesel

1948 m., universalaus detalių gamybos dirbtuvės įkūrimas Asnieres gamykloje išpirktoje iš Automobiles Laffly. Paryžiaus autosalone pristatytas legendinis modelis 2CV, XX amžiaus fenomenas gamintas net 50 metų.

42_2CV

1953 m., nauja gamykla – Barre Thomas, skirta elastomerinių termoplastinių (kaučiukas ir plastikas) detalių konstravimui ir gamybai.

1954 m., pirmą kartą serijiniame automobilyje TA 15 Six panaudota galinė “self leveling” (pastovaus aukščio) hidropneumatinė pakaba.

28_Trakselflev

1955 m., Paryžiaus autosalone pristatytas amžiaus automobilis – DS, sulaukęs 12 000 užsakymų per pirmąją parodos dieną. Naujos Citroën technologijų eros pradžia….

29_DS

1969 m., pirmasis prancūziškas automobilis su elektronine kuro įpurškimo sistema DS 21, taip šiame modelyje buvo įdiegta Citroën idėja – stabdžių kaladėlių susidėvėjimo indikavimas.

30_ds_21i 31_ds_kaladele

1970 m., Modelis SM – prestižinis Citroën modelis su galingu tam laikmečiui 170 AJ V6 Maserati varikliu, išvystantis 220 km/h greitį.

32_sm

Tais pačiais metais pristatytas vidutinės klasės automobilis GS su hidropneumatine pakaba.

33_GS

1971 m., Citroën GS – metų automobilis.

1973 m., Citroën pristato modelį su rotoriniu Wenkelio varikliu – GS birotor.

34_GS_bi

1974 m., Citroën pristato flagmaną CX, naujų dyzelinių variklių eros pradžia.

35_cx1

1975 m., Citroën CX – metų automobilis.

1976 m., Citroën “parsiduoda” Peugeot grupei, istorijos tęsinys po bendra PSA vėliava. Pirmasis bendradarbiavimo “kūdikis”  Peugeot 104 arba Citroën LN, kuris turėjo Peugeot kėbulą ir dviejų cilindrų Citroën variklį.

43_lna

1982 m., Citroën Renesansas – pristatytas vidutinės klasės modelis BX – originalus ir komerciškai pavykęs modelis.

36_BX

1983 m., Didžioji dyzelių evoliucija – Citroën CX DieselTurbo – galingumas 95 AJ, maksimalus greitis 175 km/h.

37_cxd

1985 m., Mėlynai geltoną Citroën prekinį ženklą pakeitė balta “eglutė” raudoname lauke.

38_logo1

CX GTi Turbo – pirmasis prancūziškas automobilis su stabdžių antiblokavimo sistema ABS.

39_cxgti

1987 m., Citroën tyrimu biure Marque įdiegtas vienas galingiausių kompiuterių moksliniams tyrimams atlikti – Cray XMP/14.

1989 m., Le hout de gamme – Citroën XM, SMui atminti. Pagrindinė technologinė naujovė – intelektuali hydraktyvinė pakaba.

40_XM

1990 m., Citroën XM – metų automobilis, nors ateityje  naujasis flagmanas nepateisins PSA ekonominių lūkesčių… per 10 metų pagaminta tik apie 330 000 automobilių.

1991 m., Automobilis kiekvienam. Citroën ZX – tikra komercinė sėkmė. Tai modelis su nauja Kolekcijos koncepcija Europoje (Reflex – jaunimui, Avantage – šeimai, Aura – turtingesnė salono įranga, Volcane – sportinis).

41_zx

1993 m., Citroën BX pakeitė Xantia

4_XANtia

1994 m., Naujas žingsnis hidraulinės pakabos evoliucijoje – Citroën Xantia “Activa” su įdiegta aktyvine pasvirimo kontrolės sistema (SC CAR) (tyrimai vyko dar 1958 su DS).

1996 m., Citroën turi 10 110 prekybos atstovų pasaulyje ir apie 4000 Prancūzijoje.

1999 m., Pirmą kartą Citroën istorijoje parduota daugiau nei 1 milijonas automobilių.

2000 m., Ženevos Motor Show parodoje Citroën pristatė III kartos hydraktyvią pakabą.

44_H3

Pristatytas C5 – vidutinės klasės modelis su naująją hidropneumatine pakaba. Su nekantrumu lauktas naujasis “flagmanas” nesulaukė didelio dėmesio tarp citroentuziastų.

45_c5

2002 m., Viltis sugrįžta… Naujasis Citroën C3 !

46_c3

Šaltinis: http://www.citrina.lt

Viršelio nuotrauka paimta iš http://lt.wikipedia.org

Pasidalink su kitaisShare on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *